مهندس امین دهقان در تاریخ ۵/۸/۹۴ توانست بام قاره آفریقا قله ۵۸۹۵متری کلیمانجارو را فتح کند . این قله یکی از قلل هفتگانه جهان است و با ارتفاع نزدیک به ۶۰۰۰متر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

دهقان در تاریخ ۱/۸/۹۴ از طریق پرواز هوایی از تهران به قطر رفته و سپس عازم کشور تانزانیا شد . پس از ورود به کوهستان کلیمانجارو با چند ساعت پیاده روی به کمپ یا پناهگاه اول به ارتفاع ۲۷۰۰متر رسید.    و یک شب در همانجا استراحت نمود.   صبح زود به حرکت خود ادامه داده و بعد از ظهر به پناهگاه دوم ۳۷۰۰متر رسید . و شب مانی داشت.

دهقان افزود فردای آن روز مجددا پس از چند ساعت کوهپیمایی به پناهگاه سوم به ارتفاع ۴۷۰۰ متری رسیدم . و هم هوایی و تمرینات لازم را انجام دادم .   ساعت ۱۱ شب با توکل به خدا کوله قله خود را آماده نموده و به سمت بام آفریقا – قله کلیمانجارو حرکت کردم . پس از طی مصافت شیب دار و طولانی در نهایت ساعت ۶:۱۵ صبح ۵/۸/۹۴ قله زیبای کلیمانجارو صعود شد دمای روی قله ۱۰- درجه بود و بدون امکانات و لباس مناسب کوهنوردی صعود ممکن پذیر نبود .

پس از گرفتن چند عکس یادگاری با دیگر همنوردان ایرانی و خارجی از روی قله به طرف پناهگاه پایین حرکت نمودیم

در نهایت بعد از ۵ روزی که در کوهستان کلیمانجارو بودم به هتل محل اقامت در شهر آروشا رفتم .

دو روز نیز به سافاری و بازدید حیات وحش آفریقا رفتیم و مناظر زیبا و بکری از طبیعت و حیات وحش مشاهده نمودم .همچنین از قبایل ماسایی دیدن کردیم . طبیعت عجیب و زیبا و همچنین زندگی ساده و فقیرانه مردم آفریقا قلب هر انسانی را بیشتر به خدا نزدیک می کرد.   در تاریخ ۱۰/۸/۹۴ به میهن عزیز اسلامی برگشتیم .

دهقان حدود سه ماه پیش نیز ۵/۵/۹۴موفق به صعود قله ۵۶۴۲متری البروس(بام اروپا) شد که پوشیده از برف و یخچال های چند هزار ساله بود .